Associated Weavers využívá pro financování své flotily operativní leasing s případným odkupem vozíků s malým nájezdem. V roce 2020 končil pronájem 5 kusů techniky (nosnost 1,6 a 3 tuny) s plynovým pohonem a společnost tak začala řešit, kam dál. Již dříve probíhaly úvahy ohledně přechodu na elektrické vozíky, zejména kvůli emisím a hluku, který plynové vozíky vytváří v uzavřených skladových a výrobních halách. Nepříjemný zápach navíc obtěžoval pracovníky výroby a hrozilo i zanesení sazí do výrobních strojů a na koberce samotné. Klasické olověné články ale přinášely řadu komplikací, především spojených s nabíjením a údržbou baterií. Tyto obavy se však rozplynuly s nástupem lithium-iontové technologie. „Díky jednoduchému nabíjení je možné instalovat nabíječky kdekoliv, kde je to vhodné pro provoz a obsluhu. Prostě tam, kde odstavují vozík, tam ho i nabíjí. Odpadá tak složité a nákladné budování větraných nabíjecích prostor a šetří se místo. Lithium-iontové baterie sice představují náklad navíc, ale je důležité si naproti tomu říci, co nám to přinese a kde díky investici ušetříme.“, popisuje Jakub Vrba jeden z největších přínosů Li-Ion technologie.
Firma v současnosti funguje na dvě směny, ale v plánech je i třísměnný provoz v případě růstu objemu zakázek. Velkou výhodou lithium-iontových baterií je možnost mezidobíjení, tedy krátkých, ale častějších nabíjecích cyklů, při kterých není nutné dobití do 100 % kapacity, jako u olověných trakčních baterií. S ohledem na tento fakt je důležité nastavit vhodně procesy v provozu tak, aby se správně využívaly prostoje a zaručila se tak dostupnost vozíku i pro více směn v kuse. „Během každé směny máme půlhodinovou přestávku a k tomu ještě 2x5 minut každé 2 hodiny. Při odstavení vozíků na tyto pauzy je pravidlem připojení k nabíječi, díky čemuž jsou vozíky vždy dostupné k práci s dostatkem energie. Zatím pracujeme na dvě směny, ale věřím, že i při přechodu na 3směnný provoz budeme schopni nastavit nabíjení tak, aby nebylo nutné baterie měnit.“, shrnuje pan Vrba.