Skladová hala má rozlohu 25 tis. m2, příjmová a expediční zóna jsou na protilehlých stranách haly. Mezi nimi se rozkládá 70 regálových řad s 35 úzkými uličkami, které dosahují délky až 100 metrů.
„Rozhodli jsme se pro úzké uličky. Oproti klasickým širokým uličkám se tak počet paletových míst na stejné ploše zhruba zdvojnásobil – máme tak k dispozici prostor pro uskladnění zhruba 50 tis. palet. Poloautomatické třístranné regálové zakladače jsme vybrali především proto, abychom snížili počet vozíků a zvýšili produktivitu skladu. S ohledem na zásobování výroby načasované přesně na požadovanou hodinu je celkový denní objem rozdělený do několika denních špiček, na co potřebujeme krátkodobý vysoký výkon. Naše požadavky dobře splňují právě poloautomatické man-up vozíky s možností vychystávání. S Jungheinrichem jsme spolupracovali již v minulosti a tento dodavatel nám nabídl i nejvýhodnější podmínky pro dodávku kompletního vybavení skladu, tedy manipulační techniky i regálového systému,“ vysvětluje Marek Jasič.
Výškové regály obsluhuje deset regálových zakladačů Jungheinrich EKX 410 s celkovým zdvihem 9280 mm, vozíky jsou v uličkách vedené indukční smyčkou a bržděné, resp. zpomalované přes RFID tagy v podlaze. Součástí vozíků je aktivní ochrana osob, která hlídá pomocí laserových skenerů předměty nebo osoby před a za vozíkem. Když systém zaznamená jakoukoliv překážku, vozík zbrzdí nebo úplně zastaví. Ve vozíku je skener, dotyková obrazovka napojená na WMS systém, kamera, která monitoruje prostor vozíku a jeho okolí (slouží pro zajištění vysoké bezpečnosti) apod. Kabina řidiče je vybavena komfortní, plně nastavitelnou sedačkou. K osvětlení uličky a kabiny se využívá LED technologie. Kabina je rovněž vybavena větrákem, který zpříjemňují práci v horkých letních dnech.
Pro nakládku a vykládku návěsů zde slouží osvědčené nízkozdvižné vozíky s plošinkou pro spolujízdu Jungheinrich ERE 120 s nosností 2 tuny. Mezi příjmovou nebo expediční zónou a předávacími místy u regálů přepravují palety tříkolové čelní vozíky EFG 115 s nosností 1,5 tuny a zdvihem až 5.000 metrů.
Systémové vozíky jsou vybaveny tzv. skladovou navigací, neboli jezdí v poloautomatickém režimu, kdy vozík v uličce je automaticky naveden na příslušnou skladovou lokaci a operátor manuálně provádí pouze vlastní založení či odběr palety, případně přímo vychystává ze skladové pozice potřebný počet kusů. „Systém identifikuje polohu vozíku podle pravidelně rozmístěných RFID čipů v podlaze uličky. Vozík automaticky zvolí nejkratší trajektorii k další skladové lokaci. Ve zdejších stometrových uličkách to výrazně zvyšuje produktivitu manipulace. Díky tomu jsme mohli pro obsluhu skladu navrhnout jen deset VNA vozíků, tedy asi o jeden až dva stroje méně, při zachování potřebné produktivity,“ vysvětluje Zdeněk Pospíšil, odborný poradce Jungheinrichu pro klíčové zákazníky.
K řízení skladu Foxconn využívá WMS modul SAP. Ten přiděluje operátorům manipulační úkoly podle požadavků na prioritu úkolu a efektivitu práce. Při řazení pracovních příkazů systém kalkuluje s prioritou úkolu, deadlinem, ale i časem potřebným na přejezd mezi uličkami a vzdáleností skladových lokací. „Na této instalaci je unikátní právě přímá komunikace standardní skladové navigace Jungheinrich s WMS modulem SAP. Operátor vozíku tak dostává pokyny přímo z WMS a náš vozík jim rozumí a dokáže je zpracovat,“ dodává Zdeněk Pospíšil.