Zástupci firmy vysvětlili zákazníkovi, že je výhodné, aby řešil fungování skladu jako celek, ne po jednotlivých položkách. „Podařilo se nám vedle ceny, kvality techniky a služeb přesvědčit Benteler, že není výhodné vybírat zvlášť dodavatele regálů, zvlášť vozíky a zvlášť software pro skladový systém,“ říká vedoucí systémového oddělení Jungheinrichu Ing. Radek Panuš. Jungheinrich nabídl nápady a varianty
Radek Panuš říká, že úspěch Jungheinrichu se zrodil proto, že se před i v průběhu výběrového řízení podařilo Benteler přesvědčit o všech výhodách komplexního řešení skladu.
Mohli jsme zákazníkovi poskytnout techniku, regálový systém i řídicí programy pro chod skladu. Ty jsou buď naše, nebo vyvinuté ve spolupráci s IT partnery. Pro zákazníka je výhodou, že dodávku zařízení a veškerý další servis zajišťujeme my. Ať už jedná se o vozíky, baterie, software. Nemusí se v případě problémů, nebo změny nastavení obracet na jednotlivé dodavatele
Nejsložitější bylo nastavení uvedeného skladového systému WMS. Benteler takový systém požadoval, ale neměl s ním zkušenost. Jungheinrich naopak ano. Bylo nutné přizpůsobit nastavení WMS pestrosti palet, se kterými se manipuluje. „Systém zmapuje přesné rozměry a váhu nákladu, musí vědět, kde v regálech je právě nejbližší volné místo, a do jaké výšky lze s ohledem na hmotnost konkrétní paletu založit,“ vysvětluje výhody WMS Radek Panuš. Systém vypočítá založení nákladu, aby co nejekonomičtěji využil místo v regálovém skladu, doslova na milimetry. Stručně řečeno, program ví, jak širokou a dlouhou paletu vozík naložil a kde je ve skladu přesně tak veliké volné místo.
Dva systémové zakladače EKX 515 o nosnosti do 1,5 tuny jsou schopné vyložit do poslední zakládací pozice ve výšce 10,5 metru břemeno až 800 kg těžké. Aby bylo možné váhu 0,8 tuny dopravit tak vysoko manipulovat a do celé hloubky regálu ukládat palety až o délce 2200 mm, mají vidle vyložené dál před vozíkem, než je obvyklé. Firma přísně sleduje bezpečnost prostředí a zaměstnanců, proto jsou vozíky vybavené systémem Personal Protection System (PPS). Čidla umístěná vpředu a vzadu detekují překážku v uličce. Systém vozík zpomalí, pokud překážka nezmizí, vozík se sám zastaví. „Čidla lze nastavit i tak, aby vozík zbytečně nezpomaloval a nezastavoval v širokých uličkách, kde se mohou pracovníci pohybovat,“ doplňuje Radek Panuš.
Karel Drahoš, který byl za rozjezd nového skladu odpovědný, říká:
Vedle odpovídající kvality a cenových podmínek Benteler vysoce hodnotil spolupráci s Junghenrichem jak v období výběrového řízení, tak v etapě realizace. „Benteler předtím techniku Jungheinrichu nevyužíval, takže jsme se poprvé setkali až v roce 2013. Zástupci Jungheinrichu byli vždy připraveni k jednání, k upřesnění našich požadavků, což mělo určitě na dohodu o spolupráci velký vliv.